Informace - Pneuservis

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Informace

Prodejní doba:

Po - Pá  8.00 - 12.00    13.00 - 17.00
So        8.00 - 12.00

Sobotní prodej v červenci a srpnu pouze na objednání.

DOVOLENÁ
19.6.-27.6.2018
11.8.-19.8.2018





Telefon: 311684482
Mobil: 602389021
Email: karel.hlinka@seznam.cz



Evropská norma značení pneumatik
Informace o novém značení pneumatik dle EU nařízení o značení pneumatik 1222/2009.

Obecné informace
Jedná se o označení pneumatik motorových vozidel. Výrobci pneumatik pro osobní automobily, lehké i těžké nákladní automobily musí specifikovat spotřebu paliva, přilnavost za mokra a klasifikaci hluku produktů pomocí štítku nebo označení od listopadu 2012.
Tyto informace musí být také uvedeny v technických propagačních materiálech. Označení pneumatik bude používat klasifikaci od nejlepší (zelená kategorie “A”) po nejhorší výkon (červená kategorie "G” u osobních automobilů a “F” u nákladních automobilů).
Tato iniciativa vychází z návrhu Evropské komise v roce 2008 a je součástí akčního plánu pro energetickou efektivitu, určenému ke zlepšení energetické efektivity produktů, budov a služeb s cílem snížit spotřebu energie o 20% do roku 2020.

Valivý odpor
Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky.
Dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu je důležité vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají ke spotřebě paliva až 20% u osobních automobilů a až 35% u automobilů nákladních. Pojďme si ukázat, jak to funguje: díky zatížení vozidla je pneumatika v místě kontaktu s vozovkou deformována a pohlcuje energii ve formě tepla. Čím větší deformace, tím vyšší valivý odpor a následně pak také vyšší spotřeba paliva a vyšší CO2 emise.
Na označení pneumatik podle nařízení EU je valivý odpor uveden v hodnocení od A (nejlepší hodnocení) po F pro průmyslové vozy a G pro osobní automobily (nejhorší hodnocení). Rozdíl mezi jednotlivými stupni znamená snížení nebo zvýšení spotřeby paliva v rozmezí od2.5% – 4.5% pro osobní automobily a od 5%-8% pro nákladní automobily. U osobního automobilu je možné zhruba vyjádřit jako 0.1l/100km.
 
Přilnavosti za mokra
Přilnavosti za mokra je jedním z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky.
Přilnavost na mokrém povrchu znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě za deštivého počasí. Existují i jiné důležité parametry, které jsou důležité pro bezpečnost, ale přilnavost byla vybrána jako nejreprezentativnější prvek s cílem porovnat různé typy pneumatik.
U osobního automobilu rozdíl mezi jednotlivými stupni znamená zvýšení nebo snížení brzdné dráhy o zhruba 3 a 6 metrů při brzdění z 80km/h.

Hluk z dopravy
Hluk z dopravy je relevantním problémem ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jako např.:
• Hustota dopravy
• Typ vozidla
• Styl jízdy
• Interakce mezi pneumatikou a vozovkou
Hodnoty uvedené v označení nejsou interní hodnoty, které řidič vnímá při jízdě, ale externí, které přispívají k akustickému znečištění.
Hodnoty jsou vyjádřeny v decibelech (dB) a rozděleny do 3 kategorií:
• 1 černá zvuková vlna = 3dB méně než budoucí přísnější evropské limity.
• 2 černé zvukové vlny = již v souladu s budoucími evropskými limity.
• 3 černé zvukové vlny = v souladu se současnými evropskými limity.
Čím víc černých polí, tím je pneumatika hlučnější.




Vliv na spotřebu paliva
- vyplávající na spotřebu paliva
A - nejúspornější
G - nejméně úsporná



Záběr na mokru
- vyplívající z účinnosti na mokré vozovce
A - nejkratší brzdná vzdálenost
G - nejdelší brzdná vzdálenost



Hlučnost měřená v decibelech (dB)
- pneumatiky jsou rozděleny do 3 tříd ilustrovanými třemi vlnami
1 vlna - tišší pneumatika
3 vlny - hlučnější pneumatika

 
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky